LWDC Project2-P2 Pikes Peak - Released...... Next and Next.......La suite de la suite......

(English / Francais)


 
Versatility.... I like very much this concept and i believe that, somehow, i am trying to propose something close to this on my projects. 

One Bike

If you think about versatility, then the Aprilia Tuono V4 comes first in mind as wether you ride, travel, commute or race, she will be brilliant in every aspect.....in a sporty mode this is true but still very competent.  

Two fork guards

The first straight version came in mind quite easily as this is the standard fork guard you can find on every flat track bikes pictures... Then i found the Airtech streamlining and then i fell in love with these huge fork guards covers which gives a truly different and unique design on the whole bike...

Three back-ends
 
Three ? I first wanted one only but looking at the bike and especially the saddle, i wanted to try something in a very different and smooth visual render, like the saddle and the back-end were only one....  Then i found the Airtech streamlining and then i fell in love with this fantastic flat track item i was sure it could fit to the bike which gives a truly different and unique design on the whole bike (errhh did not i said it before already ?)......

So the only problem is i am getting late to finish and color paint my P3 Pikes Peak but i believe the result will be stunning so, let's keep moving then ! 

🚧 Pics below.... Photos ci-dessous 🚧

J'ai eu l'occasion de vous parler d'une nouvelle coque arrière et c'est meme une troisième qui vient d'être montée sur la Pikes Peak. Pourquoi 3 ? Parce que j'aime l'idée de pouvoir changer l'allure de sa moto suivant son humeur, son usage, son parcours et ainsi avoir non pas une expérience mais deux voir trois experiences de roulage.....J'adore l'idée de la polyvalence et je crois essayer à le reproduire dans chacun de mes projets, y compris pour les accessoires (plaque numéro avec crochet).

Une moto

Si vous pensez polyvalence alors l'Aprilia Tuono V4 est un "must", que vous soyez en train de rouler, de voyager, de vous rendre au travail ou au circuit, elle sera performante à tous égards ....

Deux protèges-fourreaux

La première version droite est celle que l'on peut trouver sur presque toutes les photos de flat tracks. Ensuite j'ai trouvé sur internet les protégés-fourreaux de chez Airtech Streamlining et là j'ai craqué... Ils sont énormes et donc un look unique à l'emsemble de la moto....

Trois coques arrières

Trois ? Après avoir fait realizer la première (merci encore Manfred), j'ai voulu essayer une autre version qui soit très fluide et dans la continuité de la selle de la tuono v4 mais après avoir trouvé le site d'Airtech Streamlining je ne pouvais pas faire l'impasse sur leur coque arrière absolument magnifique...

Le problème ? Aucun en dehors du fait que je prends du retard sur mon propre agenda mais peu importe, le résultat vaudra le fait d'avoir attendu un peu plus longtemps.... Et puis l'hiver est parfois un peu long ici donc....





The first back fairing version (www.biman.ch)



The second back fairing version (www.gva-composites.ch)





The third back fairing version (www.airtech-streamlining.com)



 



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