Projects, range and strategy...... Projets, modèles et stratégie.....

(English / Français)
When i started 3 years ago, i decided immediately not to have any strategy, any precise direction where to go. Indeed, this is the kind of things i am doing daily in my job and what i was preparing to do was absolutely nothing related to work. On the contrary, it was something like breathing outside the constraints of what i was used to do daily so building a strategy was making no sense and was putting some kind of pressure into something that was supposed to be fun, fun and fun.

Not getting strategy does not mean i did not think about what i was doing That does not mean i had no idea to the direction or possibilities i could aim for. This is where it comes to be quite interesting because things i did not want to write in marble are now coming to me as a must to organize myself, and get readability from the outside.

So ? So i have decided to focus "only" on the bikes or category of bikes i have or i am developing currently and let down the other projects like the P9 SuperRoad... Or maybe not completely: I will organize myself around my existing RANGE here below for which i would do regular new specs updates, create KITS to propose alternatives ideas to the model range and carry on with ACCESSORIES i am already elaborating:


Cafe Racer

Scrambler

Pikes Peak

Superbike

MODEL RANGE 

As an example, the cafe racer was launched in 2017 AND updated in 2019 with significant new items like turn signals, new seat, new front light positioning etc... which makes the model updated into something more modern. This is the kind of things i would like keep doing, meaning as well maybe changing the donor bike but still remaining within the same bike "philosophy" and shape.

KITS 

What about kits that would either be close to the range models, or alternatively going into different ideas ? This is a direction i am truly interested in, but always in a "plus & play" philosophy that could be mounted on standard Aprilia Tuono V4, Rsv4 and/or Dorsoduro.

ACCESSORIES 

You already know this category in my regular articles as it gives lot of freedom to imagine and build in a reasonable time frame so needless to say i could not let it down, all accessories can/shall be able to be mounted on the original standard bikes as above.

Will this strategy be successful ? Future will tell so keep posted...

Lorsque je me suis lancé il y a de cela 3 ans, j'ai immédiatement souhaité ne pas avoir de stratégie, de business plan ou de direction précise vers laquelle me diriger. En effet, je souhaitais me déconnecter des automatismes du travail et éviter de me mettre quelque sorte de pression.. Non, je voulais me faire plaisir et m'amuser, en le faisant sérieusement sans doute mais me faire plaisir.

Ne pas avoir de stratégie ne signifie pas ne pas réfléchir à ce que l'on fait ou à la direction que l'on prend, car ce que je ressentais s'impose désormais à moi, en plus de la visibilité quant aux projets que je pouvais mener à bien.

J'ai donc décider de me concentrer sur les projets ou les types de projets déjà aboutis, ou ceux en cours comme la superbike et laisser d'autres projets comme la P9 SuperRoad de coté... ou pas tout à fait exactement ! Je vais organiser mon activité autour d'une GAMME de 4 modèles et développer une réflexion autour de KITS et d'ACCESSOIRES qui pourraient s'installer sur les motos d'origine telles que l'Aprilia Tuono V4, la Rsv4 ou la Dorsoduro:

Cafe Racer

Scrambler

Pikes Peak

Superbike

GAMME 

Prenons l'exemple du cafe racer que j'ai lancé en 2017 et mis à jour en 2019 grâce à de nouveaux éléments qui le modernisent : J'aimerais continuer sur ce principe et mettre à jour tous les ans ou tous les 2 ans ce modèle, peut-être même en changeant le modèle de base pour version plus récente mais toujours en gardant l'idée et l'esprit du Cafe Racer que j'ai créé.

KITS 

J'aimerais imaginer des kits qui permettraient soit de se rapprocher des modèles que j'aurais développé, soit d'aller vers d'autre idées originales, mais toujours qui puissent s'installer de façon "plug&play" sur les motos d'origine des modèles à partir desquels kits seraient imaginés (Aprilia Tuono V4, la Rsv4 ou la Dorsoduro).

ACCESSOIRES 

Vous le savez, je propose déjà sur le blog de vous montrer les accessoires que j'ai imaginé pour tel ou tel modèle, comme le porte-sacoche qui fait office aussi de porte plaque numéro. J'adore travailler sur ces accessoires car j'ai beaucoup de liberté pour le faire le tout dans un espace temps plus maitrisable que des préparations plus lourdes. Je vais continuer dans cette voie avec des accessoires toujours adaptables sur Aprilia Tuono V4, la Rsv4 et/ou la Dorsoduro....

Je réduis donc un peu mon champ d'action pour mieux me concentrer sur ce que sur quoi je travaillerai.... Stratégie..... A suivre donc....



Commentaires